15 d’octubre 2006

Me'n faig creus

A vegades penso que potser sóc d'un altre planeta... no ho sé, em sembla que el món no va bé si les diferències es justifiquen amb un perquè sí.

He llegit un article a LaMalla que diu que les dones seguim cobrant menys que els homes, però que els sous de les dones han augmentat més que els dels homes: dones un 3%, homes un 2%.

D'entrada aquesta dada ja és ambigua, perquè un 3% d'un sou més baix, probablement (no és segur, però sí prou probable) serà menys que un 2% d'un sou més alt. Amb les dades que facilita l'article, amb els sous mitjans d'homes i dones, ens podem adonar que l'augment per les dones que cobren 12800 €/any serà d'uns 384 €, en canvi per a l'home, que cobra 18300 €/any, serà de 366 €. En fi, dir que l'augment per a les dones és superior em sembla una presa de pèl, i ja començo a estar bastant farta que me'l fotin, el pèl. Si tenim en compte que aquests sous que diu l'article són els sous mitjans, i pensant una miqueta (que de debò que no fa mal i fins i tot pot fer bé a segons qui...) es veu que la notícia no és en absolut encoratjadora per a les dones, sinó més aviat el contrari: no només cobrem menys sinó que a més a més ens volen fer creure que ens pagaran més, això sí, en valor relatiu, perquè en valor absolut els comptes no surten... almenys a mi no em surten.

Una altra cosa que he fet després de llegir l'article ha estat mirar els comentaris i n'he vist un que m'ha fet molta "gràcia", per dir-ho d'alguna manera. És un comentari d'un anònim que diu que les dones cobrem menys perquè no ens impliquem amb la feina tant com ho faria un home... em sembla que això és pixar fora de test, simplificar el problema i dir que les dones que no són mares no s'impliquen a la feina perquè no els surt de la figa. De fet, el que diu exactament, amb faltes d'ortografia incloses és: "És normal perqué no estan tan implicades amb l'empresa al tenir que atendre a la familia. (Anònim) 13/10/2006 - 17:19h"

Per Déu... penso que aquesta mena de notícies són nefastes, perquè generen aquesta mena de comentaris. La implicació en la feina no ha de tenir res a veure amb el sou que et paguin. Segur que aquest anònim que ha dit això és dels que, quan el PP en el govern va decidir "donar" 100 €/mes a les mares treballadores, va pensar que era injust perquè els fills són de pare i mare... en fi.

Al final, jo cobro (bé, cobrava, perquè només és fins que la criatura fa els 3 anys, després ja no hi ha deducció que valgui) aquests 100 €/mes, que de fet no són cap regal, sinó una deducció de l'IRPF perquè les mares, encara ara, i gràcies a gent com tu, anònim, hem de tenir implicació a la feina com si fóssim un home i implicació amb la família com si no treballéssim a fora de casa, cosa que fa que al final estiguem tan implicades en tot que ens deixem d'implicar efectivament en res.

En fi, res, tan sols em queda donar-te les gràcies, anònim, m'has il·luminat, ara ja sé que no em mereixo l'augment de sou perquè no m'implico prou en la feina. Em sembla que a partir d'ara m'hi implicaré tant com ho fa el meu cap, que com que ell és un home segur que en això de la implicació té les coses més clares :P

4 comentaris:

mai9 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Trena ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
mai9 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Xevi ha dit...

En Sala-i-Martin explica molt bé el perquè de la diferència del sou "mig" entre dones i homes:

http://www.columbia.edu/~xs23/catala/articles/2006/discriminacion/discriminacion.htm