13 de maig 2006

Estatut

Hi ha moltes coses que no entenc (afortunadament, així encara puc tenir sorpreses en els anys que em queda per viure).

Una d'aquestes coses que no entenc és la política catalana i la classe política catalana. I més concretament, per no ser menys i estar al dia, no entenc l'Estatut.

No entenc que una llei que es va aprovar al Parlament de Catalunya amb (quasi) un 90% de suport parlamentari hagi hagut d'anar d'excursió a Madrit, per patir una operació de cirurgia estètica. Tampoc entenc que aquest Estatut, després de la recuperació post-operatòria, s'hagi aprovat al Senat Ecspanyol amb un 50% (i poc) de senadors a favor. I ara volen que pensem que aquest text que ens envien des de Madrit és la panacea. Tenint en compte que el que va sortir del Parlament fa més de 7 mesos no era la solució a tots els mals del País, hem de creure'ns que un cop retallat i mutilat és la joia de la corona. Per l'amor de Déu!! Els polítics catalans (i els ecspanyols) es pensen que els ciutadans som imbècils i que ens agrada que ens menteixin... doncs a mi no m'agrada que m'enganyin. Espero no ser la única i que el País digui, d'una vegada, que ja n'estem fins als collons de tantes tonteries, que volem que els polítics treballin per nosaltres enlloc d'haver de treballar nosaltres perquè els nens extremenys tinguin un ordinador per cada dos a les seves escoles públiques.

Una altra cosa que no entenc de la classe política catalana és això del cessament dels consellers d'ERC. Primer, no entenc per què en un govern de coalició entre tres partits la posició del govern és la que decideix un dels partits. Segons, no entenc per què el govern paga, amb els meus diners, una campanya perquè jo voti que sí a aquest estatut, quan jo votaré que no; els que pensem votar que no també formem part del País, i el govern també ens ha de representar a nosaltres, o sigui que per ser justos, el govern hauria de pagar amb els meus diners una campanya per fer-me votar que no. En la campanya del sí, ens explicarien les virtuts d'aquest nou estatut i en la del no ens explicarien les seves mancances. Això sí seria una campanya institucional amb cara i ulls. En teoria la seva obligació hauria de ser explicar-nos l'estatut SENCER i no només els articles que els interessin. Tercer, no entenc per què el President de la Generalitat ha cessat al sis consellers d'ERC basant-se en el fet que la ciutadania no entendria que el govern anés dividit al referendum. Jo el que no entenc és que el govern hi vagi tant a favor d'una de les dues opcions. Què passa, que no és el meu president? Només és el president dels que pensen votar que sí a l'estatut?

No ho sé... hi ha, encara, moltes coses que no entenc.

7 comentaris:

Vigilant l'entorn ha dit...

Si tot tingués una logica Espanya no existiria.

Xevi ha dit...

De fet, es dóna la paradoxa de què molt segurament sortirà un no molt gran i un sí minoritari... I es demostrarà que el govern de la Generalitat és el govern d'uns pocs.

leodyn ha dit...

Espero que així sigui, xevi.

Trena ha dit...

Jo també espero que tinguis raó, Xevi...

guixona ha dit...

si surt No , q passarà? trobau q tot començarà d nou? trobau q sa gent tindrà sa mateixa força q aquest any? trobau q quan passi per Madrit no el tornaran a retallar? trobau q serà millor q aquest després d passar per segona vegada per Madrit? trobau q aceptaran un estatut q posi clarament q Catalunya és una nació lliure?
A jo tb m agradava molt més es primer estatut, però si mir lo q hi ha... millor açò q res, no?
son ses preguntes q m roden pes cap...

Xevi ha dit...

Millor que res?

Molt bé, vindré a ca teva a robar-te la tele, els mobles i els calers... Llavors quan et queixis, et deixaré la tele i podràs dir: "millor això que res".

Oi que és un punt de vista absurd? Doncs passa el mateix a Catalunya. Els espanyols ens roben i els propis catalans diuen "millor això que res".

Doncs no. Ha arribat l'hora d'agafar el winchester i fotre'ls plom.

Mireia ha dit...

M'has enviat un correu genial!el de la dona brava, gràcies, m'encanten aquestes coses.
Un petonàs