02 de març 2006

Assassins

Fa una estona he llegit un article al Racó Català que parlava sobre un comentari "genial" de la Hope Aguirre. L'article comença així:
«La presidenta de l'Associació de Víctimes de l'11-M, Pilar Manjón, ha denunciat a Ràdio Euskadi que la presidenta de la Comunidad de Madrid (Espanya), Esperanza Aguirre (PP) li va dir que "tenia molta sort perquè els 10.100 euros que m'havien donat per la mort del meu fill als atemptats de l'11-M tenien més valor que la loteria, perquè no cotitzen a hisenda".»
Després de llegir això, se m'ha regirat l'estómac, però crec que a qualsevol amb una mica de criteri i un poc de seny se li ha de regirar l'estómac en llegir-ho. Val la pena llegir l'article sencer.

Després he llegit una entrevista que li van fer els de 20 minutos. Voldria destacar-ne una pregunta i una resposta:
«¿Se atrevería a enunciar un mensaje para uno de los autores de la matanza?
Le diría que incluso una vida tan vil, tan rastrera y mala como la suya merece vivirse.»

Jo no sé si seria capaç de dir aquestes paraules en la seva situació. De fet, estic quasi convençuda que no seria capaç de dir-les.
Viure la mort d'un fill ha de ser una de les experiències més horroroses. És una cosa que no som capaços d'imaginar, ni tan sols som capaços de dir... de fet, en cap llengua que jo conegui existeix una paraula per definir el fet que es mori un fill...

Malauradament he conegut dues mares que han perdut els seus fills.
Una era la meva àvia. L'altra és la Rosa, la mare del David. Al David el van matar en un accident de moto. Tenia 25 anys.

Des d'aquí, un petó, una abraçada i tot el me suport a la Pilar Manjón, a la que li han donat 505 euros lliures d'impostos per cada any de vida del seu fill, a la Rosa, a la que estimo i enyoro i, si fos possible, a l'àvia.

3 comentaris:

Trena ha dit...

Buff, com estic últimament.

Espero que el proper serà més alegre.

:)

Guixona ha dit...

Sobren les paraules, sobren els per quès....

ets fantàstica.... gràcies, m'acabes d tocar molt a dins.

gràcies.

Trena ha dit...

Gràcies a tu.